Σκάνδαλο καυσαερίων. Η VW μπήκε στο στόχαστρο του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.

Η VW είχε διαφημιστεί για τα αυστηρά στάνταρ εκπομπών των ΗΠΑ SULEV (σούπερ εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων των οχημάτων) χωρίς αυτά να τηρούνται.
Χειραγωγημένες δοκιμές εξάτμισης των VW αυτοκίνητων ντίζελ σοκάρουν την αυτοκινητοβιομηχανία και τους μετόχους. Στις ΗΠΑ, η μονάδα του Ομίλου, ωστόσο
, βρίσκεται υπό πίεση, σύμφωνα με αναφορές των ΜΜΕ που ανακοίνωσε το Υπουργείο Δικαιοσύνης.

Οι δοκιμές χειραγώγησης των καυσαερίων στα VW αυτοκίνητα ντίζελ τρόμαξαν στις ΗΠΑ ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία και θα μπορούσε για τον Όμιλο, σύμφωνα με αμερικανικά μέσα ενημέρωσης να έχει επίσης ποινικές συνέπειες. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ερευνά κατά πόσον ο όμιλος μπορεί να κατηγορηθεί για εγκληματικές δραστηριότητες, ανακοίνωσε το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg, επικαλούμενο δύο ανθρώπους που γνωρίζουν καλά για την έρευνα.

Στάση Πωλήσεων στον Καναδά

Στις ποινικές υποθέσεις, μπορεί η έρευνα να συνεχιστεί στις Ηνωμένες Πολιτείες για μήνες ή χρόνια, να ολοκληρωθεί χωρίς αποτέλεσμα, αλλά επίσης να οδηγήσει σε σοβαρές ποινές. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης δεν έκανε κανένα σχόλιο για την υπόθεση.

Η VW δεν προσφέρει πλέον ορισμένα μοντέλα αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, ο Όμιλος ανταποκρίθηκε καλά στον Καναδά. Όπως στο σταθμό CBC ανέφεραν ότι ορισμένα μοντέλα δεν πωλούνται πλέον εκεί. Πρόκειται για τις εκδόσεις ντίζελ Jetta μοντέλο έτη 2009 έως 2015, Γκολφ (2010-2015), Beetle (2013-2015), Passat (2012-2015) και το Golf Wagon / Sport Wagon (2009-2015).

"Τα κάναμε μαντάρα"

Στην Αμερική ο επικεφαλής της VW, ο Michael Horn, ζήτησε εν τω μεταξύ συγγνώμη. "Ήμασταν ανέντιμοι», δήλωσε ο Χορν, τη Δευτέρα το βράδυ για την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου Passat στη Νέα Υόρκη. "Ήμασταν ανέντιμοι για την Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας, ήμασταν ανέντιμοι προς τις αρχές της Καλιφόρνια, και, το χειρότερο από όλα, ήμασταν ανέντιμοι προς τους πελάτες μας.

Η αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος αποδίδει στη VW για τη χειραγώγηση των ρύπων μέτρησης στα πετρελαιοκίνητα οχήματα, που πιθανόν να επισύρει κυρώσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Βόλφσμπουργκ έχει ήδη παραδεχθεί την αδικία και υποσχέθηκε να συνεργαστεί με τις αρχές. Ο όμιλος εξέδωσε επίσης απαγόρευση των πωλήσεων των εν λόγω μοντέλων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ανησυχεί η κυβέρνηση των ΗΠΑ

Εκτός από την απώλεια της εικόνας της Volkswagen απειλούνται ποινές έως και 18 δισεκατομμύρια δολάρια από την EPA, το κόστος ανάκλησης και η ενδεχόμενη προσφυγή απογοητευμένων πελατών και των μετόχων. Την Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί μια κρίσιμη συνεδρίαση, σε κλειστό κύκλο του Εποπτικού Συμβουλίου με θέμα τους εργαζόμενους, όπως έγινε γνωστό από VW κύκλους.

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ έδειξε "πολύ ανήσυχη" για τη συμπεριφορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Τελικά, δεν είναι παρά ένα αντικείμενο της EPA που επιβάλει κανονισμούς και ενδεχομένως για την έναρξη έρευνας, , δήλωσε ο εκπρόσωπος του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα ο Josh Ερνέστος στην Ουάσινγκτον.

"Η VW πρέπει να το ξεκαθαρίσει πλήρως "

Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, η Volkswagen είχε αναγνωρίσει ότι οι εκπομπές καυσαερίων από τα αυτοκίνητα ντίζελ είχαν παραποιηθεί στις ΗΠΑ για τον έλεγχο του οχήματος. Διευθύνων σύμβουλος της VW Martin Winterkorn είχε υποσχεθεί μια εξωτερική έρευνα και ταχεία διαλεύκανση. Ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Dobrindt είπε στην εφημερίδα "Bild": "Η VW χρειάζεται τώρα να ανακτήσει πρώτα την εμπιστοσύνη των πελατών, αυτό σημαίνει πλήρη διαλεύκανση που θέλει να επιδιορθωθούν πιθανές βλάβες."
Ο επικεφαλής της VW του συμβουλίου ο Bernd Osterloh απαίτησε ότι οι υπεύθυνοι θα λογοδοτήσουν. "Προσβλέπουμε με κάθε μέσο για αυτό που συνέβη, να βρούμε ποιος είναι ο υπεύθυνος," είπε τη Δευτέρα στην έκθεση IAA στη Φρανκφούρτη.

Το σκάνδαλο των καυσαερίων έχει κλονίσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης η εφημερίδα μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχασε τη Δευτέρα προσωρινά πάνω από το ένα πέμπτο της αξίας της και συμπαρέσυρε άλλους κατασκευαστές στα βάθη. Στο τέλος της διαπραγμάτευσης είχε ακόμα μια πτώση 18,60 τοις εκατό η μετοχή της VW. Αυτό σήμαινε απώλεια για τον Όμιλο στη κεφαλαιοποίηση της περίπου 14 δις €.

0 σχόλια: